معاون گردشگری کشور با دفاع از تصمیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی گفت: این تصمیم در کشورهای موفق و صاحب نام در حوزه سفر و گردشگری انجام شده و آثار و نتایج ارزشمندی را به دنبال داشته است.
به گزارش میراث آریا(chtn) دکتر منوچهر جهانیان صبح امروز با بیان این مطلب در دومین نشست هم اندیشی مدیران دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی که با حضور دکتر ملک زاده و جمع کثیری از فعالان و دست اندرکاران بخش خصوصی حوزه گردشگری در برج میلاد تهران در حال برگزاری است، افزود: واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی در کشورهای پیشرو در بحث گردشگری از جمله اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، مالزی، امارات و ... اجرایی شده و در این کشورها بخش خصوصی فعالیت های مرتبط با بحث گردشگری را انجام می دهد.
جهانیان اضافه کرد: واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی می تواند باعث به وجود آمدن خودکنترلی در بین دفاتر خدمات گردشگری و افزایش نظارت و همچنین توسعه سفر و گردشگری داخلی و خارجی شود.
وی با بیان اینکه تعداد دفاتر خدمات گردشگری در سال 84، 1500 دفتر بوده و این رقم در خرداد ماه سال 92 به 4200 دفتر رسیده است، تصریح کرد: در طول 8 سال گذشته شاهد رشد 180 درصدی تعداد دفاتر خدمات گردشگری بودیم با این حال واقعیت این است که علی رغم رشد فیزیکی، این دفاتر در جذب تورهای ورودی موفق نبوده اند.
جهانیان با بیان اینکه دفاتر خدمات گردشگری در عین حالی که در توسعه سفرهای داخلی نقش مهمی را ایفا می کنند و عملکرد آنها با موفقیت های زیادی همراه بوده است گفت: انتظاران از دفاتر خدمات گردشگری در خصوص تورهای ورودی و جذب گردشگران خارجی محقق نشده که واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی می تواند به موفقیت هرچه بیشتر دفاتر خدمات خدمات گردشگری در جذب گردشگران خارجی کمک کند.
وی با قدردانی از دکتر ملک زاده به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: خوشبختانه اتفاقات و اقدامات بسیار خوبی در حوزه گردشگری در مدت فعالیت رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اتفاق افتاده است که واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی یکی از مهمترین این اقدامات است.
انتهای پیام/